Vi söker just nu dels en ny reseproducent och dels en ekonomiassistent/administratör. Läs mer om bägge tjänsterna nedan.


Reseproducent för Östeuropa, Ryssland, Central- och Östasien

Detta söker vi

Vi söker dig som har ett stort intresse för medvetet och hållbart resande och samtidigt söker ett roligt och utvecklande arbete i en mycket spännande bransch!

Som reseproducent har du ett helhetsansvar för företagets resor inom en viss region. Vi ser för denna tjänst att du har ett starkt intresse för samt kunskap och erfarenhet av Östeuropa, Ryssland, Kaukasien, Central- och Östasien.

Då ovanstående ansvarsområde är under uppbyggnad kommer arbetsuppgifterna även att inkludera ansvar för resor i andra regioner.

Du kommer att ha stora möjligheter att utveckla ditt eget ansvarsområde samt att påverka den övergripande verksamheten vid företaget.

Tjänsten är en visstidsanställning på ca 1 år med möjlighet till förlängning. Omfattningen på tjänsten är heltid (deltid är möjligt om så önskas) och tillträde sker enligt överenskommelse. Vi tillämpar sex månaders provanställning. Tjänsten är placerad på Läs & Res kontor på Södermalm i Stockholm.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter

  • Administrera, utvärdera och utveckla befintliga resor
  • Löpande kontakter med resenärer och reseledare
  • Producera nya resor

Din profil
Du har helst en akademisk utbildning med valfri inriktning. Framförallt har du dock ett stort omvärldsintresse med gedigen kunskap och erfarenhet från den region du kommer att ansvara för. Tidigare erfarenhet från resebranschen är meriterande.

Du som person
Som person är du ansvarsfull, strukturerad och helhetsorienterad samt värdesätter ett gott samarbete med kollegor och resenärer. I rollen som reseproducent är det viktigt att vara självgående samt att du ser vikten av kvalité i ditt arbete. Du är trygg och säker i din yrkesroll och har en förmåga att driva och entusiasmera dina kollegor. Som reseproducent har du en naturlig nyfikenhet på världen, olika kulturer och mötet med människor. Du är en naturlig lagspelare och drivs av att ständigt utveckla den verksamhet du är delaktig i.

Mycket stor vikt vid tillsättandet av tjänsten kommer att läggas vid personlig lämplighet.

Ansökan
Vi vill ha din ansökan senast 2019-05-12. Urval och intervjuer sker dock löpande, varför vi gärna vill ha din ansökan så snart som möjligt. Vi välkomnar din ansökan oavsett kön, ålder, ursprung eller bakgrund.

Ansökan sker till VD Pontus Wallin på e-post: pontus.wallin@lasochres.se. Ansökan skall innehålla personligt brev samt CV. Vid frågor kontaktar du Pontus Wallin, telefon 08 - 452 96 96 alternativt 072 - 008 39 21.

Varmt välkommen med din ansökan!



Ekonomiassistent / administratör

Detta söker vi

Som ekonomiassistent / administratör arbetar du med ekonomi avseende företagets reseproduktion. Du har även ett tydligt ansvar för företagets ekonomiadministration och övriga administration. Arbetet innebär ett nära samarbete med företagets reseproducenter och reseledare. Du samarbetar även med företagets redovisningsbyrå i frågor kring bokföring och redovisning.

Du kommer att ha stora möjligheter att utveckla ditt eget ansvarsområde samt att påverka den övergripande verksamheten vid företaget.

Tjänsten är en tillsvidareanställning med sex månaders provanställning och omfattar i första hand deltid (ca 50-75%). Om intresse och lämplighet finns för att komplettera tjänsten med uppgifter inom reseproduktion kan heltid (100%) bli aktuellt. Individuell lönesättning tillämpas. Tillträde efter överenskommelse. Tjänsten är placerad på Läs & Res kontor på Södermalm i Stockholm.

Dina huvudsakliga ansvarsområden och arbetsuppgifter

Ekonomi

  • Ekonomiska förskott, ekonomiska rapporter och avräkningskonton för reseledare
  • Löpande kontakter med reseledare i ekonomiska frågor
  • Fakturering gentemot kunder och resenärer
  • Fakturahantering och ekonomiska attester av leverantörsfakturor
  • Avstämningar mot bank
  • Löpande kontakter med bank och redovisningsbyrå
  • Upprätthålla och löpande effektivisera ekonomiadministrativa rutiner

Administration

  • Inköp och beställningar av varor och tjänster
  • Utskick till kunder och resenärer
  • Löpande registervård av kundregister
  • Framtagande av statistik
  • Upprätthålla och löpande effektivisera administrativa rutiner
  • Övergripande ansvarig för butik och kontor

Din profil

Du har sannolikt någon form av utbildning inom ekonomi samt några års erfarenhet av arbete inom ekonomi och administration. God kunskap och erfarenhet av Excel är ett krav.

Du som person

Som person är du ansvarsfull, strukturerad och helhetsorienterad samt värdesätter ett gott samarbete med kollegor och resenärer. I rollen som ekonomiassistent / administratör är det viktigt att vara ordningssam, självgående samt att du ser vikten av kvalité i ditt arbete. Du är trygg och säker i din yrkesroll och har en förmåga att driva och entusiasmera dina kollegor. Som person har du dessutom en naturlig nyfikenhet på världen, olika kulturer och mötet med människor. Du är en naturlig lagspelare och drivs av att ständigt utveckla den verksamhet du är delaktig i.

Mycket stor vikt vid tillsättandet av tjänsten kommer att läggas vid personlig lämplighet.

Ansökan

För denna tjänst finns för närvarande inget slutdatum för ansökan. Urval och intervjuer sker dock löpande vartefter lämpliga kandidater inkommer med ansökan, varför vi gärna vill ha din ansökan så snart som möjligt. Vi välkomnar din ansökan oavsett kön, ålder, ursprung eller bakgrund.

Ansökan sker till VD Pontus Wallin på e-post: pontus.wallin@lasochres.se. Ansökan skall innehålla personligt brev samt CV. Vid frågor kontaktar du Pontus Wallin, telefon 08 - 452 96 96 alternativt 072 - 008 39 21.

Varmt välkommen med din ansökan!